AR/VR від Apple
Щорічна конференція розробників Worldwide Developers Conference (WWDC) розпочнеться менш ніж через тиждень і обіцяє бути дуже цікавою, оскільки Apple вперше представить свої окуляри віртуальної реальності.
AR/VR-гарнітура від Apple знаходиться в активній розробці вже кілька років, і Apple кілька разів відкладала її запуск. Очікується, що на WWDC ми отримаємо перше уявлення про гарнітуру, хоча офіційний запуск буде пізніше в цьому році.
Гарнітура матиме більш тонкий і легкий дизайн у порівнянні з конкуруючими продуктами, в основному завдяки зовнішньому акумуляторному блоку, який надівається на стегно та підключається до гарнітури за допомогою кабелю USB-C. Apple планує, що вага гарнітури становитиме приблизно 200 грамів, що значно менше в порівнянні з іншими аналогами.
Час автономної роботи акумулятора становитиме приблизно дві години, але завдяки використанню зовнішнього акумуляторного блоку можна буде заміняти батареї для більш тривалого використання. Гарнітура буде підтримувати як віртуальну, так і доповнену реальність, з фізичною кнопкою, схожою на Digital Crown, для перемикання між режимами.
Витік інформації про дизайн натякає на те, що гарнітура буде виконана з алюмінію, скла і вуглецевого волокна. Вона матиме стильну передню панель, яка буде утримуватися за допомогою ремінця з сіточним матеріалом, прилягаючим до обличчя.
Гарнітура Apple Reality використовуватиме два 4K мікроOLED дисплеї від Sony, які забезпечать високу роздільну здатність в полі зору шириною 120 градусів. Apple прагне досягти яскравості HDR в 5 000 ніт і щільності пікселів в 4 000 на дюйм. Мало які VR-пристрої підтримують HDR, а така висока щільність пікселів перевершить всі конкуруючі гарнітури.
Понад дюжину камер будуть відстежувати рухи рук, ніг і мімічні жести обличчя, а також будуть доступні функції сканування радужки для аутентифікації. Користувачі зможуть, наприклад, вибирати об’єкт на екрані, просто подивившись на нього, і використовувати жести рук для взаємодії. Камери і сканери LiDAR також створять карту оточуючого середовища для доповненої реальності.
Хоча гарнітуру можна підключати до Mac для відображення того, що на екрані Mac, вона призначена для самостійної роботи. Усередині будуть два процесори M2: один більш високого класу, а інший – для живлення сенсорів, менш потужний.
Гарнітура AR/VR буде працювати на новій операційній системі, яка називатиметься xrOS (xr – extended reality). xrOS буде одразу доступна користувачам iOS, і Apple вже розробляє спеціальні додатки під неї. Safari, Фото, Повідомлення, Карти, Apple Music, FaceTime та інші додатки будуть оптимізовані для 3D-інтерфейсу, а гарнітура також зможе запускати 2D-додатки iPad через спеціальний тривимірний режим перегляду, аналогічно роботі YouTube на пристроях типу Meta Quest 2.
Apple вже співпрацює з розробниками ігор, щоб допомогти їм оновити свій існуючий контент для змішаної реальності, і особлива увага буде приділена FaceTime. FaceTime буде підтримувати одночасні чати з реалістичними аватарками з обличчям та тілом користувача, а багатокористувацькі чати будуть використовувати Memoji.
Очікувані ключові особливості:
• Подвійні 4K-дисплеї microOLED з яскравістю 5000 ніт і роздільною здатністю 4000 пікселів на дюйм.
• Понад дюжину камер для відстежування міміки обличчя, жестів рук та картографування оточуючого середовища.
• Сканування радужки для аутентифікації.
• Можливості віртуальної і доповненої реальності з використанням Digital Crown для перемикання режимів.
• Чипи M2, включаючи потужний основний процесор і менш потужний процесор для сенсорів.
• Операційна система xrOS з додатками, оптимізованими для 3D і можливістю запуску існуючих додатків до iPad.
• Управління введенням тексту в повітрі та жестами рук.
• Зовнішній акумуляторний блок, який носиться на стегні.
Поширюються чутки, що високоякісні дисплеї, створені Apple для гарнітури AR/VR, є найбільш дорогим компонентом і основною причиною очікуваної ціни в ~3000 доларів. Гарнітура Apple AR/VR буде однією з найбільш дорогих на ринку гарнітур віртуальної реальності.